tisdag, oktober 03, 2006

2:a oktober

Jag skrev ett inlägg i söndags men när jag postade det så funkade inte Blogger överhuvudtaget så det dök aldrig upp. Sen kom jag inte in på det nåt mer.. Men nu funkar det förhoppningsvis bättre..

Konstigt väder nu för tiden. Antingen solsken och varmt, blåsigt eller regn, rusk och åska.
Sen blir det ju mörkt vid typ 19 tiden om kvällarna. Snart måste man väl tända lampan i köket när man ska äta frukost om morgnarna.. Men det har väl sin charm. Snart är det jul, det är ju en klen tröst...

Helt sjukt, i fredags när jag skulle åka hem från jobbet så hände något ganska oväntat...
Jag skulle köra upp ur garaget, stannade vid kortläsaren, hissade ner rutan, drog kortet och porten öppnades. När jag skulle hissa upp rutan igen så sa det "klonk" och sen försvann rutan ner i dörren. Inte det man förväntade sig precis.. den skulle ju upp, inte ner..
Det visade sig vara ett fäste till rutan som hade gått sönder. Bäst av allt var att man var tvungen att byta hela elhiss-motorn för den var integrerad... Verkstaden hade den inte ens hemma.. kanske är sällsynt att det behöver bytas? Iaf, idag kom domen på dryga 1900 kr.. Fint..
Det jobbiga är att det är min mammas bil.. och hur pinsamt kändes inte det här?? Nä fy fasen..

Är sugen på att byta mobiltelefon. Tänkte sälja min Sony Ericsson W900i och skaffa en Sony Ericsson W850i.. Kanske det är ett nedköp dock. Kameran verkar lite sunkig, den har inte ens autofocus som jag har nu. Och båda har 2 megapixels kamera. Sen läste jag på nåt forum att det kanske skulle presenteras ett par nya Sony Ericsson modeller nu i september/oktober. Så det borde ju va när som helst isf.. Jag var på obsi och maxi och handlade idag, passade på att smita in på onoff för att klämma på telefonen. Det visade sig att dom tog 4895 kr..inte lite dyrt.. på nätet finns den för ca 3700 kr.. en viss skillnad i pris.

Ringde möbelfirman idag. Denna veckan skulle jag få den resterande hörn- och 2-sits delen. Jag hoppas verkligen att skiten löser sig då för nu har allting pågått sen i maj.. lite surt faktiskt. Blir det fel nu igen så tänker jag banne mig häva köpet.. Borde inte va helt omöjligt!

Tänkte ringa mormor nu och höra hur det är med henne och hennes onda och svullna ben..

ciao!

0 kommentarer: