måndag, oktober 23, 2006

Bananerna hos frissan

Mina bananplantor var något fruktansvärt nedgångna och vissna. det kändes som att det var mer brunt än grönt på plantorna. Det blev ju inte direkt bättre efter att jag planterat om dom i dom stora krukorna.. Men nu efter någon veckas vissnande så tyckte jag igår att dom såg ut att vara vid liv ändå. Så stora IKEA saxen åkte fram och alla bruna blad klipptes bort. Nu är det egentligen bara stammarna kvar plus dom bladen som var på väg fram att växa ut innan.

Kanske gödningen jag la i jorden börjat verka nu?

Det var nog aldrig så smart att klippa av rötterna lite..när man tänker efter.. Men det är lätt att va efterklok.

Nu ser det ut såhär iaf.....


Nedräkningen till tentan fortsatte. Idag slog det mig att jag bara har till och med onsdag natt att ta åt mig av allt det handlar om.. Yeah right... Lycka till Martin!

Imorgon inleder jag dagen med ett prov i Javaprogrammering, där man ska svara på 40 frågor under två timmar, tror jag. Efter det är det muntlig presentation inför hela klassen av java programmeringsprojektet. Som tur är ska jag endast göra det via en powerpoint presentation. Det fanns inte tid för att köra projektet live eftersom det är några redovisningar som ska ske.
Istället ska man maila det till läraren efteråt.. gutt..

Redan nu har jag lite ont i magen av nervositet inför redovisningen.. "Fjärilar i magen" kallas det väl också?

Önska mig lycka till imorgon!

0 kommentarer: