lördag, oktober 14, 2006

Råttfälla med jordnötssmör

Hur konstigt det än låter så funkar det uppenbarligen.

Det tog bildbevis för mig för att tro på det som annars, för mig iaf, lät ganska osannolikt..

Min käre kompis Marcus och hans familj har ett tillfälligt råttproblem hos sig. Efter att han och hans fru försökt övertala mig i fredags att det verkligen funkade att ha jordnötssmör på råttfällan så fick jag ikväll beviset. Se bilderna under.. jag har gjort dom extra små här på sidan för att det inte ska se så äckligt ut..direkt vid första anblicken.


Min syster och hennes sambo hade ett besök av en råtta då och då och dom köpte en råttfälla med en konstgjord ost på som tydligen doftade gott enligt råttor i testlabb.. Den funkade också.

För övrigt... Är det svårt att spela poker?
Det är ju hur mycket reklam om pokerspel på nätet nu. Dessutom hyffsat schyssta vinster både på nätet och mästerskap i verkliga livet. Jag har ju spelat poker lite förut, men det är länge sen och att gå all-in med alla pengar man äger är ju inte direkt aktuellt om man skulle försöka sig på att spela.


Kanske man skulle ta och prova det seriöst nån gång?

Ciao!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Spelade poker i helgen ... gick inte så bra. Lyckligtvis spelade vi inte seriöst så det sved inte i plånboken när jag gick all-in.

Det är kul, riktigt kul ... därför tänker jag inte prova det på nätet. Gissar att mina sparpengar i så fall kommer att gå all-in och försvinna för att aldrig mer höras av.