söndag, oktober 29, 2006

Söndagsstädning med stort S

Det var ett tag sen...

Idag så var jag fast besluten att (o)frivilligt städa ur lägenheten... Jag har tänkt tanken ett flertal gånger innan men först idag så tog jag beslutet att verkligen göra det. I början när jag flyttade till lägenheten var jag duktig och dammsög och dammade lite åtminstone en gång i veckan. Nu händer det inte riktigt lika ofta...

Eftersom det blir mer rent av att torka med fuktigtrasa än att använda en dammtrase så använde jag det förstnämnda och blev lite förskräckt när man såg hur den vita trasan blev mer och mer svart... Nu är iaf hela lägenheten genomgången ganska rejält. Jag rensade ut allt skit i köket så nu känns det tokstort och det är nästan så det ekar när man pratar där inne. Coolt..

Självklart tänker jag att eftersom det blir så fint så ska jag försöka det hålla det fint i fortsättningen också och skärpa mig med städningen.. Det brukar funka i 2 dagar, sen så går det tillbaka som innan.. Men kanske denna gången är den gången det blir så? Only god knows, som man säger...

Men nu luktar det citron av allt rengöringsmedel och lite diskret tutti-frutti doft från dammsugarens doftgrejj.

Imorgon börjar nya läsperioden i skolan med två nya ämnen då vi läst och tentat klart dom andra tidigare två. Istället för att läsa ett ämne i taget som alla andra högskoleutbildningar så tyckte väl dom att det vore extra roligt om vi läste två kurser samtidigt för att inte vara som alla andra kurser på skolan. Så nu ska vi börja läsa Linuxadministration igen och databasteknik. Förra linux kursen var ganska kul så förhoppningsvis blir denna det också. Databastekniken är jag lite orolig för eftersom jag aldrig hållt på med det innan och man ska programmera i java och asp också.. java läste jag ju precis och hade skitsvårt för.. asp har jag aldrig användt. Det verkar inte så lätt iaf. men det återstår att se.

Självklart glömde jag ställa om klockan på videon till vintertid idag så min timerinspelning idag blev fel.. Jobbigt..

God natt!

0 kommentarer: