torsdag, oktober 05, 2006

Äntligen en HEL hörnsoffa igen



Idag hände det, i förrgår ringde dom från möbelaffären och sa att dom två delarna jag på hörnsoffan (hörnet och 2:sitsen) äntligen hade kommit till dom nu och att dom ville köra ut dom idag. Perfekt, tänkte jag.. första gången som dom var och lämnade den första soffan så tog det lätt 5-10 minuter per del att bära upp genom trappen till min lägenhet, som ligger 1 trappa upp. Nu tog det kanske 3 minuter.. dom har fått in tekniken efter att ha lämnat, hämtat,lämnat,hämtat och lämnat.



Efter att ha packat upp och tagit bort alla emballering så visade en noggran inspektion av båda delarna att dom var utan skador vilket betyder att det som började nu i maj äntligen är över.. Det tog ju bara 5 månader med strul för att få en soffa.. Det här var det sista jag köpte där iaf..

Självklart så hade dom inte med det där skinnvårds-settet som dom skulle haft med förra leveransen... Eftersom det är meningslöst att klaga på transport killarna som alltid varit trevliga och schyssta så tänkte jag att jag istället kör ut till butiken (typ 2 mil) härifrån. Jag var inställd på att få betala men jag fick den.. Säljaren trodde att det var något fel eftersom jag åkt dit men när jag berättade hur det var blev hon så glad att hon bjöd mig på skinnvårds grejjen och helt oväntat gav mig en kram.



Jag har smort in soffan med ett av dom två medlena som var med i paketet och ska snart smörja på det andra. Så kanske ikväll kan man provsitta/ligga i den nya delen idag.. om det hinner torka, kanske lika bra att vänta till imorgon.
Men jag behöver verkligen andra tapeter..verkligen!! färgen på soffan och på väggarna går inte riktigt ihop.
Iåfs så gör golvmattan (som inte är på plats när jag tog bilden) att det smäter ihop bättre då den har samma färg som soffan nästan..

2 kommentarer:

Anonym sa...

För mycket fokus på soffan och för lite på tjejen. Det har ALDRIG hänt mig att jag fått en kram när något gått snett, snarare en sur blick och en spydig kommentar.

Om jag var du skulle jag åka ut och köpa en matchande fåtölj ... pronto!

Martin sa...

nja.. fokusen kändes ganska bra uppdelad eftersom hon typ är 40+ och totalt avtändande. Nu får det räcka med inköp.