söndag, oktober 08, 2006

Sajkobaby

Igår gjorde jag en att-göra-lista för idag. Jag skulle till apoteket och hämta ut medicin medans jag fortfarande har frikort, handla lite och sedan försöka plugga. Efter att jag skrivit det här så ska jag sätta mig med sista punkten.

Det började bra med kö i typ 15 minuter på apoteket. Det visade sig att det var det enda apoteket i stan som har öppet på söndagar så det var fler personer än jag som tänkte hämta medicin just idag.. smart.. Medans jag stod och väntade på att det skulle plinga till och mitt nummer skulle stå på den där nummerskylten så stod en herre en bit ifrån med barnvagn och en liten baby som inte kan ha varit så gammal. Självklart jättesöt (baby alltså) men den satt och stirrade på mig med stora ögon. Precis som om jag vore värsta hemska monstret (som han den gröna killen i Shrek filmerna). Efter 10 minuter så började det kännas lite konstigt. Men då tog pappan över och började gulla med honom/henne. Sen att hon expediten på apoteket verkade ha en dålig dag gjorde ju inte saken bättre.. Hon var inte lite tjurig..

Med all medicin i påsen så gick jag vidare till Maxi och handlade lite. Nu har jag mat i frysen så jag klarar mig någon vecka framåt. Förresten så jobbade hon den där snygga kassörskan idag. Alltid när jag handlar med kompisen så brukar hon titta men aldrig när jag är där ensam. Så uppenbarligen är det knappast mig hon tittar på..haha.. inte helt oväntat. :)
Han tycker inte ens att hon är snygg överhuvudtaget ju... Det är en klassiker...

Så det känns bara dumt att gå till hennes kassa.

När man ska gå in till apoteket som ligger vid Coop och Maxi (men som jag alltid kallar det: obsi och maxi eftersom Coop hette Obs! förut) så går man in i en stor gemensam entré. När jag kom dit satt det en medelålders utländsk man på knä med en typ mcdonalds halvliters mugg och bad folk om pengar. Det var första gången jag sett det i verkligheten, bortsett från Aktuellt och Rapport på TV. Jag gick en omväg och gick in genom en av dom andra dörrarna i entrén.
Jag fick dåligt samvete, trots att jag inte hade några kontanter i plånkan.. Jag kan bara tänka mig hur illa ställt man måste ha det för att sätta sig och be om pengar sådär.. Hemska tanke.. Han var inte kvar när jag kom ut..

Dags att börja försöka programmera i Java..
Dom har lagt in ytterligare en extraföreläsning om Java imorgon för oss som inte fattar något..
Det ska bli intressant och se om den fortsätter lika bra som den förra..

Over and out!

0 kommentarer: