onsdag, oktober 11, 2006

Saker man verkligen kan störa sig på


Jag lovar, det är jag på den här bilden..

Jag tycker faktiskt inte att jag är så jäkla gnällig, egentligen..
Självklart har jag mina brister och tycker det är enklast/roligast att gnälla om/på saker ibland.

Men nu stör jag mig lite extra.. Kom precis in till skolan för att ha laboration i Javaprogrammering. Vi använder ett "speciellt program" som bara finns installerat i två av alla datorsalarna här på skolan. När jag kommer till salen som jag ska va i enligt schemat så sitter typ 90% av klassen där och resten av platserna är fyllda av såna som inte ska va där inne, alltså andra studenter som vill sitta vid en dator. Varenda gång vi varit i den där salen så har samma personer, som inte ska vara där, suttit där och tagit upp platser. Idag var inget undantag och alla datorer upptagna. Dom är typ 3-4 stycken som sitter med nåt projekt där inne dygnet runt. När jag började kolla om ledig plats och läraren började titta bland deras datorer så blev dom skittjuriga och väldigt besvärade..haha..

Nu blev det inte av att dom ville logga ut och jag hade ingen lust att stå och gnälla på varken dom eller läraren för att hon inte ville slänga ut alla som inte gick i min klass.. Så jag gick till nästa sal som hade programmet installerat, som dessutom inte var schemalagd för min klass utan en annan. Självklart var alla datorer upptagna där.. Så nu sitter jag i en annan och här finns inte Eclipse (programmet) installerat. Fast egentligen spelar det inte roll vart i skolan jag sitter för jag använder remote desktop, jag kopplar upp mig mot datorn hemma och använder den och där har jag ju allt jag behöver.. Det var bara en principsak lixom.. Jag vaknade kanske på fel sida idag..

Orsaken att jag åker till skolan för att ändå använda datorn hemma är för att det är lite enklare att koncentrera sig när man sitter i skolan. Hemma kan man ju komma på att man skulle göra massa andra saker och då rinner tiden iväg och man får inget gjort.. I skolan blir man ju mer koncentrerad eftersom jag inte är hemma :)
Sen bor jag nära skolan också!

Sen så stör jag mig på att det är blåsigt ute, det är nästan värst av allt! Värre än att behöva sitta i andra datorsalar på skolan... :)

0 kommentarer: