onsdag, september 27, 2006

Kunde kanske blivit bästa dagen på länge?

Ibland får man extra mycket bevis på hur många spratt sin egna fantasi kan spela en... Idag var en av dom gångerna. Jag satt i lugn och ro framför datorn i en labbsal i skolan. Framför mig satt en tjej, förmodligen den snyggaste i hela världen. Efter kanske en timme ser jag i ögonvrån hur hon reser sig upp från stolen och vänder sig om mot mig.

Nu kan man börja dra liknelser med hur det sägs att precis innan man dör så ser man hela livet passera förbi i revy... I verkligheten tog det väl 1-2 sekunder från att hon ställt sig upp, vändt sig om och börjat le, ett sånt där smittande leende, till att hon började prata med mig. Under den tiden så hann jag med många tankar..typ vad hon och jag skulle äta för något på vår dejt ikväll och vad vi skulle äta till frukost imorgon... men när hon väl öppnade munnen och började prata så frågade hon om jag behövde sitta vid den datorn för den hade ett program installerat som hon behövde använda. Tydligen fanns det inte på någon av dom andra 24 datorerna i salen...

Well.. det var ganska kul trots allt faktiskt.. Det var ju inte medvetet jag tänkte tankarna, dom bara kom.. :)
Sen var hon ju way out of my league, om man säger så :)

För övrigt så var dagen ganska tråkig.
Men jag handlade lite på Netto på vägen hem från skolan.. Mjölk och nudlar och lite annat.

0 kommentarer: