tisdag, september 26, 2006

Frasvåfflor

Ikväll blev det frasvåfflor, föräldrarna kom förbi så det blev som en sorts deluxe-fika. Självklart så trodde jag att jag hade jordgubbssylt hemma, men icke...lingonsylt var det enda som fanns utöver grädden jag även köpt. Men lingonsylt på våfflor är nog ingen höjdare så den burken fick stå kvar i kylen.
Våfflor utan lite sylt är ingen höjdare, men det funkade..

Det var ganska kul på 3-års kalaset i lördags. Jag trodde det var 2-års kalas men jag hade tydligen missat ett år.. Min kusins son var det som fyllde år.

Idag åkte jag förbi hem till mormor efter skolan och hälsade på. Med mig hem fick jag en stor kasse äpplen och vindruvor från trädgården. mumma.. ingen besprutning här inte!

Slutligen, i detta förvirrade inlägg, så kan jag meddela att jag försökt byta ut godis mot mer nyttiga saker, såsom solrosfrön, havrefras och vindruvor och äpplen. Det funkar oväntat bra faktiskt. Men ibland när man går förbi en sån där selecta maskin i skolan eller på jobbet så blir man ju fruktansvärt lockad..

God natt!

0 kommentarer: