måndag, oktober 22, 2007

Ooops I did it again

Av en ren(!) slump så surfade jag in på Komplett's hemsida. Det slog mig att jag en gång i tiden beställde en wake up light så jag sökte för att se om dom äntligen kommit i lager igen, givetvis med argumentet att jag ändå inte skulle köpa någon eftersom dom sköt upp leveransen typ 1 månad. Den var fortfarande inte i lager.

Av någon ännu konstigare anledning gick jag in på prisjakt och sökte efter den. Då hade någon skrivit en post i deras forum och länkade den till Sibas hemsida där dom hade den (se posten nedan från sibas hemsida).

Det ena ledde till det andra. Jag skulle givetvis bara åka till Siba och titta för jag var nyfiken.


När jag kom hem sen igen hade jag en röd Siba påse med mig.


Tydligen hade jag i ett svagt ögonblick köpt en 3461...


Den var inte riktigt så stor som jag fått för mig och man fick med en manual och quick start guide. En lampa på hela 100 Watt är det som driver vidundret!


Eftersom jag haft sån ful ovana att snooza varje morgon så flyttade jag bak min väckarklocka typ en bra bit in på den där blomsterbrädan (eller vad det nu heter, jag glömmer det alltid) så jag var tvungen att sätta mig upp om jag skulle stänga av larmet eller snooza. Det hjälpte föga..


Den här ska vara ca 40-50 cm från huvudet för att fungera optimalt (enligt handboken).

Imorgon kommer jag vakna till fågelkvitter.
Kanske jag ska vakna till en groda och and i en damm i övermorgon?

Philips Wake Up Light - Upp till bevis!

Mojängen har ett quick check läge på 90 sekunder som de första 50 sekunderna stegar upp ljuset från noll till den ljusnivån man valt som max och de sista 40 sekunderna håller den kvar ljuset och stegar upp ringsignalen till den önskade ljudnivån man angivit. Det är detta som jag försökte filma med mobilen, se klipp nedan..

2 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Ser verkligen fram emot att höra hur den fungerade!

Clifton sa...

Det ser ju lysande ut... HAHAHAHAHAHAHHA! förlåt, men hur har man någonsin kunnat leva utan detta?