söndag, oktober 21, 2007

Morgonresultatet

Det var kallt igår morse när jag, Johan och Ernstson väl kom in till stan. Att det var +1,5 grader celcius ute gjorde inte saken bättre. Mössan var med och monterad på mitt huvud. Jag fattar dock inte varför jag inte valde att ta handskarna som ändå låg i bilen när jag hämtade mitt stativ där. Men men.. Jag har fått tillbaka känseln igen men fasen va kallt det var.


Testing testing, 1-2-3. Ernstson köpte ett likadant stativ som Johan.
Dom två börjar bli mer och mer lika varandra...
EDIT: Ernston köpte inte stativet, hans underbara sambo gjorde det.



Tydligen är det något sorts ljus-spels-arrangemang inne i stan nu.
Det slog mig igår när jag tittade på bilderna för första gången att jag totalt missat att gå fram mot varje hus och ta kort på respektive för att få mer färger på varje hus.



Det här är nog den bilden som blev bäst tror jag. Liten bländare med lång slutartid i en tidig soluppgång resulterade i denna bilden av gamla vattentornet. Jag vet dock inte riktigt vad de vita strecken runt om är. Kanske fåglar? Hade inte dom där trädtopparna varit där hade det blivit ännu bättre. Försökte photoshoppa bort dom men ack vad jobbigt det blev..



En tidig morgon i Kalmar City. Endast tomten och vi är vakna...



En bil kom förbi. Jag fattar inte vad dom gjorde inne i stan vid 06:30 en lördag morgon..



En bil till..



Torghandlargubben satte igång att plocka upp pumpor och blommor vid sex tiden. Han rör sig snabbare än skuggan, på kortet ser man bara skuggan av hans ben på den gröna bordsduken.

Tiden går fort när man har roligt!
Jag var inte sen med att hoppa i sängen direkt när jag kom hem igen för att sova några timmar till. Det gjorde jag...

7 kommentarer:

Clifton sa...

Härliga bilder att förgylla tiden på jobbet med, men nu kommer inte jag att våga lägga upp mina bilder... Jag drog nog det kortaste strået igår...

Johan a.k.a Kendo sa...

Den första bilden var kanske inte en av dina bättre, men annars riktigt nice!

Jonny sa...

De vita strecken är stjärnor....för du hade ju en längre slutartid! :-)

Jonny sa...

Glömde...
Mycket läckra bilder, så nu måste jag bara ha en systemkamera!! :-)

Martin sa...

Jag trodde att det kanske var stjärnor men tänkte: "så snabbt rör dom väl sig inte". Men det verkar ju ganska vettigt faktiskt. :)

Evelinas blogg sa...

Ernstson köpte det inte, Ernstsons underbara sambo köpte det där jäkla stativet så det så!

Martin sa...

Rätt ska va rätt! Jag redigerar.