torsdag, oktober 25, 2007

Fotokväll på flyget #2

Ikväll så har jag plockat ihop datorn igen efter att den varit isärplockad en dag. Först ikväll tittade jag på resultatet av fotograferingen igår. Eftersom pressen är hög kommer här ett par bilder. Faktum är att det bara blev 12 bilder igår. Orsaken: kylan gjorde att batteriet tyckte det blev tomt mycket snabbare än vad det skulle.


Man kan se rolig ut i night vision läge...


Vår nya medlem Simon (närmast) gör antingen nånting med sin kamera eller så tillber han något/någon.


Denna gången var det molnfritt och stjärnbilder överallt. Min sökare är totalt svart när man riktar den mot en mörk himmel. Efter att ha stått och berättat för Johan att "där är stora karlavagnen" så gjorde jag en tokchansning och försökte sikta mot den. Banne mig, den fick jag med. Det var coolt!


Fullt öppen bländare och 30 sekunder slutartid gör att den mörka kvällen runt 19:30 - 20:00 blev till dagsljus. Dock så var en cyklist tvungen att cykla förbi medans kortet togs. Det röda är alltså ett baklyse på en cykel.


Det försenade Stockholms planet landar.


Bromma planet (särskrivning) kom mer i tid, tror jag.

Summering: lätt att karlavagns bilden blev bäst. Trots suddigheten så är jag mycket nöjd!
I'm proud!

1 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Den första bilden vet jag inte riktigt vad jag ska säga om, men de övriga ser riktigt trevliga ut!