onsdag, oktober 03, 2007

Kalmars nya simhall


Nu har Kalmars nya simhall öppnat.
Eftersom jag tycker det ser äckligt ut i avloppsbrunnen för duschen så fick jag en smart idé:
- Jag vet, jag tar fram klorinflaskan och häller ner lite sånt där.

Efter en invasion av gula små äckliga bananflugor i köket för någon sommar sedan då jag hällde ut totalt typ 1,5 liter klorin i diskhon i hopp om att det var där dom så rackarna bodde, så har jag kvar en halv flaska. Det visade sig dock att dom inte bodde i avloppet utan istället i ett filmjölkspaket i min återvinningskasse i köket.

Eftersom det inte luktar något knappt när jag sniffar flaskan så tänker jag:
- Jag häller på en del, det gör nog effekt och det luktar ju inget!

Det stämmer, det luktar knappt något. Men efter ca 5 minuter gör det det. Så nu luktar det simhall i halva lägenheten.

2 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Men då behöver du inte åka till badhuset nått mer, å´de´då´va´.

=)

Anonym sa...

Smart! :)

Men ett annat tips nästa gång du har blomflugor: dom lägger sina ägg i slasken, så häll mängder med kokande vatten där ett par gånger om dagen. Det funkar! Fast bor dom i ett filmjölkspaket är det bäst att tömma insamlingen först...