tisdag, februari 19, 2008

Tisdagkväll i flygledartornet



Igår när Foppa frågade ifall jag ville hänga med på guidning upp i flygledartornet (röda pilen på kortet ovan) på flygplatsen här i stan så tog det inte många sekunder innan jag tackade ja. Detta var iåfs andra gången jag var där nu men denna gången så gick flygledarna igenom och berättade en massa om de olika verktygen de har. Ganska intressant faktiskt. Kanske hade det något med att göra att alla utom jag höll på att ta flygcertifikat och bli riktiga piloter... Vi hann med att se en landning och två starter.

Trots att det var mörkt ikväll när vi var där så har dom en jäkla utsikt, förra gången jag var där var det dagsljus och man såg hur långt som helst.. nästan..


Tack Foppa.

3 kommentarer:

Clifton sa...

Kommer Foppa någonsin mer göra ett inlägg på bloggen?

Johan a.k.a Kendo sa...

Passade du på att fråga hur de ställde sig till fotografering av start/landning?!

Martin sa...

@Theernst: Det tvistar de lärda om

@Kendo: Faaan jag glömde det. Jag var så upphetsad så jag stod mest tyst och dreglade!