torsdag, februari 28, 2008

Fotokväll på Stävlö

I ren glädjeyra så bestämde Johan och jag oss att åka iväg efter jobbet att fota. Inspiration fick vi av Jonny och Anette. Målet skulle bli något av Stävlö eller Björnö. Det blev Stävlö och efter tag så var vi där vid solnedgången, aningen senare än vad som var tänkt. Men vad gör det? Vi var på plats och riggade upp. Oavsett vad så blev det en trevlig kväll ute till fots i skogen.

Hade min kamera inte haft svårt med mörker och inte resulterat i gryniga bilder så tycker jag mig ha fått en riktigt bra bild.... se nedan.



Det är ju inte så lätt att photoshoppa bort sånt där brus från bilden.... Resten av bilderna blev sunkiga. Till och med de på stjärnorna. Jag skyller på dålig kamera samt att jag pillade runt en massa med inställningarna ikväll. Så av de (endast) 40 bilderna så tycker jag bara att den där solnedgångsbilden har potential.



Den sedvanliga gruppbilden. Denna gången med Ölandsbron i bakgrunden... Är det Färjestaden i bakgrunden Johan? (Observera den sneda horisonten)

Tänkte åka och dregla över nya kameror i helgen eventuellt...

Kolla in Johans bilder genom att klicka här.

4 kommentarer:

Andreas sa...

LÄcker förstabild!!!
Står ni snett eller? För ni står rakt med horisonten är sned? Hur funkar det egentligen??

Martin sa...

Vi står ganska rakt men kamerastativet står på en sluttning som gör att det blir snedt. Men nu när du säger det så verkar den ju lite konstig...hmmm..

Johan a.k.a Kendo sa...

Nice, jag gillar det jag ser!

Men vilken spökhorisont...

Jimmy Petersson sa...

Läckert!! Riktigt härliga färger!