onsdag, februari 13, 2008

Stjärnkväll vid Gustav Vasa stenen

Johan och jag åkte ut en sväng till Stensö och gick i mörkret i 15-20 minuter för att komma till Gustav Vasa stenen (bra idé Johan) för att inte ha massa stadsljus störandes i omgivningen. Självklart kommer man inte bort från allt, men alla förutsättningar såg bra ut.

Tyvärr påminde min kamera sig om sin existens. Alla foton ser bra ut när man tittar på dom i sökaren men väl på datorn så syns allt brus. Såååå, kvalitén är inte den bästa men det funkar att titta på för ett ögonblick.

Jag gjorde ett halvlyckat försök med månen samt som traditionen ger så blev det även stora karlavagnen med på bild...


Månen.


Ser du Karlavagnen?


Vy mot Kalmar Slott och tjärhovet. Även gamla vattentornet syns om man tittar noooooga.


Den sedvanliga gruppbilden. Denna gången var det inga timers innan kortet började tas. Under den 30-sekunder långa exponeringen ingick det att trycka igång exponeringen och gå och ställa sig. Lite annorlunda. Kanske lite som spöken?

Trots fruktansvärda bildstörningar så var det en kul kväll!

2 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Ser bra ut tycker jag!

Nästa gång, när vi har fulladdade batterier, blir det nog ännu bättre!

Anonym sa...

Ni blir bara bättre och bättre på det där! Hur kommer ni på alla motiv? Jag skulle nog mest plåta katterna, och vilja plåta tuttar!! =)