onsdag, februari 20, 2008

Jag saknar dig faktiskt

Snart är det 3 år sedan jag sålde min Saab. Orsaken var ju att jag skulle börja plugga och att det då kunde vara najs att skaffa lite bättre ekonomi. Konstigt, nu börjar jag se fler och fler Aero:ar ute och rulla på vägarna och då vaknar tankarna till liv igen. Jag dammade av det gamla fotoalbumet och med en tår i mitt ena öga tittar jag igenom alla bilder av pärlan. Vem kan glömma hasselnötmetallic färgen (särskrivning) som skiftade färgnyans beroende på ljuset. Hur häftigt var det inte när jag kopplade in USA-blinkersena och den sköna känslan när turbon kickade in runt sisådär 2800-3000 varv och tändningslåset nere mellan förar- och passagerarstolen... Det kommer bli en igen. Passat i all ära men jag saknar de kupade sportstolarna med "turbo" ingraverat.



Här står hon på föräldrarnas uppfart samma dag som jag hämtat henne..
Fin profil...


Originalfälgarna tycker jag faktiskt är bland de snyggare. Har sett många alternativa fälgar men inte många som slår dessa enkla...


Den sköna förarmiljön, enkel och stilren...


En skön syn.. Jag inser verkligen hur länge sen det är när jag ser att jag hade en K700 vid detta tillfället... Jösses vad tiden går...


Det är inte alla bilar som har "turbo" ingraverat i både fram- och bakstolarna.


Coolaste bilen i stan när USA-blinkersen åkte på...


På upptäcksfärd i Böle...


Nice ass.

Saab nästa!
Kommer inte bli någon hund på länge så då kan jag byta tillbaka från kombin till halvkombi. Dagens resonemang iaf...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det lustigt? Att man kan sakna en tingest på det viset? Jag känner likadant för min Cresent Compact!! =)

Johan a.k.a Kendo sa...

Jag trodde du tagit dig ut super-saab-träsket!

Kanska samma sak som med alkoholism. Du är en nykter saabare. =)

Anonym sa...

Här finns det ett ypperligt tillfälle att göra många glada:

Du köper vår bil :) En röd Saab kombi Vector! Fin bil, fint pris.

Tänk så bra det skulle bli ;)

Martin sa...

Jag ska överväga det :)

Anonym sa...

Känner jag igen den där husvagnen? =)