tisdag, november 28, 2006

Tiden går fort

Det är redan tisdag, ja snart onsdag. Jobbigt, förra veckan var ju precis över.
I fredags var 4 kompisar här och vi lagade mat (tro det eller ej) och spelade sedan poker.
Dom sista gick hem vid 3 så det blev ganska sent, men det var kul!

Igår så var Niklas och jag iväg och köpte gymkorten och tränade sedan.
Det var första riktiga gången för mig, ever.. Kul var det. Konstigt nog kändes det inte alls så pinsamt som jag tänkt, eller snarare trodde. Smart... Men det var kul! Vi hade tänkt att fortsätta nu på torsdag. Det ska ju va minst 2-3 ggr/veckan för att vara effektivt.. eller göra nån nytta i längden iaf.. Beach '07 here I come! :)

Foppa ringde mig häromdagen och berättade att vi kanske skulle kunna flyga i flygsimulatorn som finns ute på flygklubben ute på kalmar flygplats. Han håller ju på att ta flygcertifikat och spenderar mycket tid där ute eftersom hans pappa också flyger.. Tydligen ska dom ha värsta flygsimulatorn med projektorer och allt. Och eftersom jag tycker sånt är kul så får jag följa med.. jippii.. Hoppas det händer snart...

Nu ska jag lägga in köttbullarna jag köpte, i frysen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur går det m bananplantorna?

jag äter mycket bananer. vore kul att odla sina egna. det kanske inte är möjligt men man kan ju i alla fall driva upp några växter, även fast dom inte ger frukt.

vet av erfarenhet att gödning inte alltid är bra. jag själv prova på lite större doser än på förpackningen på mina apelsin-växter och dom dog istället. i en blomsterbutik berätta dom att det berodde på att jag överdoserat näringen och bränt rotsystemet!

vad använde du för några frön t bananerna?

Martin sa...

Bananplantorna har gått ur tiden. Dom står helt slut i mitt fönster och åker med sop påsen imorgon. Jag ska dock sätta igång och odla upp nya plantor.

Jag tror inte att jag övergödde jorden men det kan ju vara så. Jag tror mer att det stora felet var att jag klippte till rötterna lite när jag bytte jord och flyttade över dom till dom stora krukorna.

Jag köpte en "bananfarm" på nätet för $15, precis som såna där små växthus med frön man kan köpa i affärer. Det är bananfrön jag använde, dom följde med i farmen. Finns en hel del bilder på min hemsida. Kommer ett blogginlägg snart om bananerna igen.