lördag, december 02, 2006

Julpyntning


Äntligen var det dags igen. Trots att somliga (Marcus) påstår att man ska sätta upp granen dagen före julafton, så är detta min tradition och så enkelt är det!


Före pyntandet i vardagsrummet...


Efter pyntandet...

Faktum är att det är en adventsstjärna till i fönstret bakom julgranen och likaså en likadan adventsljusstake. Men eftersom jag inte har världens största vardagsrum så ser man heller inte allt. Nu saknas bara doften av glögg och stora högar med julklappar. Riktigt kul. Nu ska bara lite mer upp i resten av rummen i lägenheten och sen är allt klart!

För övrigt, i torsdags var niklas och jag iväg och tränade. Riktigt skönt. Det blir bara bättre och bättre för varje gång. Förhoppningsvis syns lite resultat av det också inom en snar framtid. Jag kräver inte mycket..haha.. Kanske det blir imorgon också, vi pratade om det sist men det återstår att se.

Igårkväll var satt jag hos Niklas och vi höll på att sammanställa en äckligt tråkig projektförberedelse. Den blev klar idag och ska vara inlämnad på morgon kl 08. Efter lite pluggande så kom en till kompis över och sedan drog vi vidare till en annan och spelade FIFA 07 på xbox 360. Det var riktigt kul.. helt annorlunda jämfört med mitt vanliga gamla xbox. Var hemma runt kvart i 1 på natten och somnade ovaggat.. Jag var riktigt trött.. Kan ju skylla på att jag faktiskt jobbade hela dagen och behövde gå upp tidigt.

Mormor fyller 80 nästa helg så idag satte jag upp ljusslingor hos henne i trädgården. Självklart så var 4 lampor trasiga och när jag åkte iväg till affären så var givetvis den sorten slut, det fanns typ 30 andra sorter men inte dom som jag behövde. Så jag får vackert vänta till mitten av nästa vecka och åka och handla dom då..Dom "skulle" få en ny leverans i veckan.. Håll tummarna!

0 kommentarer: