lördag, december 16, 2006

Tenta på tisdag

Precis! På tisdag så smäller det, då är det tenta i Databasteknik. En totalt ointressant, meningslös och dum kurs som dom på skolan tydligen tyckte vi kunde läsa eftersom vi precis läst java programmering - som även det sög..

Stora orsaken till gnället är att den här kursen är gjord för webprogrammeringsutbildningen, inte den nätverks utbildningen som jag läser. Därför är den extra svår, tråkig och ej passande för oss eftersom vi hellre vill fortsätta med dom kurserna som passar oss bättre. Anyway, jag har inte hängt med något vidare alls i kursen och släpat mig genom labbarna med nöd och näppe. Jag satt idag och läste lite men blev inte mycket klokare. Det bästa var när jag satt och tittade på en flash föreläsning på kurshemsidan så somnade jag. I stolen, framför datorn...

Imorgon ska jag sätta mig med övningstentorna och kolla om jag förstår något alls. Referentiell integritet och normaliseringsformer my ass!!!

Jag vill fortsätta att mickla med servrar, switchar, routrar med mera istället för att hålla på med programmering. Det är det jag tycker att min högskoleexamen ska byggas på istället. Men men, bara ett halvår kvar nu efter jul.. Det är bara att bita ihop och stå ut. Fast när det här tokeriet är över så är det normala ämnen kvar.. wohooo!!

Ibland är det skönt att gnälla av sig lite.

0 kommentarer: