lördag, december 23, 2006

God Jul!

God Jul!
Oj vad länge sedan, såg att sista inlägget var från 16:e. Jag får väl inte direkt dåligt samvete ärligt talat..
Jag är stolt över mig själv, jag blev klar med julshoppandet den 22:a, alltså 2 hela dagar tidigare än jag normalt sett brukar göra klart det på. Självklart tänkte jag vara ute tidigt i år och vara klar en vecka innan..typ.. Men icke! Men det är ändå en positiv trend.. Jag köpte till och med mig en egen liten julklapp, töntigt kanske - men kul. Att öppna paket är det näst bästa på julafton. Det allra bästa är givetvis Kalle och hans vänner kl 15! Vem kan missa det? Men som sagt, allt är klart, granen är klädd. Nu är det bara att slappna av.

Idag så ska jag träffa min gamla barndomskompis Jonas och hans sambo Emma är även med.. till och med deras schäfer Ghizza. Dom är nere från Stockholm en snabbis, tråkigt nog blir det bara en snabb träff förstod jag det som när jag pratade med Jonas igår. Sista gången vi sågs allihopa var i somras när jag hälsade på hos dom uppe i Stockholm. Anyway, ska bli kul!!!

För övrigt, visst kan man inte låta bli att känna sig stolt över Christer som varit där uppe i rymden ett par dagar nu. Jag tittade på den direktsända landningen sent igårkväll på TV2. Ganska häftigt faktiskt. Visst blir man sugen på att göra en helomvändning och utbilda sig i massa år med massa grejjer och fantisera att man sen kan bli astronaut och göra sånt som han får göra i rymden. Men, sannolikheten att det överhuvudtaget skulle hända är väl ungefär lika stor som att det blir snö här nere i Kalmar på julafton... ganska minimal. Men det vore lite coolt..

Dags att röra på sig..

/Martin

0 kommentarer: