söndag, november 12, 2006

Ännu en helg

Då har alltså ännu en helg gått. I lördags var jag hemma hos Marcus och Åsa, två kompisar från jobbet, och fick smaka kanongod mat (plankstek med kyckling) samt se två bra filmer (Davinci koden och wedding crashers). Jag sov över hos dom och fick sova i deras lilla sons säng. Det var en helt normalstor säng så det gick ju utmärkt :) Tänk om jag kommer sakna hans gosedjur som låg vid sängen. Sånt där har man ju inte haft på flera flera år ju :)

Jag var även på middag hos mina föräldrar idag tillsammans med systern & company, mormor och min morbror. Även där god mat. Nu behöver man inte äta på en vecka eller två, känns det som...

I lördags när jag var på stan var jag inne i en djurbutik som av en ren slump råkade ha en kameleont hemma. Eftersom jag länge funderat på att skaffa en så var det ju extra upphetsande... Det var första gången jag sett någon. Den arten dom hade (dom hade bara en kameleont hemma) var typ hur liten som helst. Inklusive svansen så var den nog inte mer än 12-15 cm. Jag pratade med dom i butiken och fick veta att det går att beställa andra arter och att dom ligger på runt 1000-1500 kr. Sen ska man ha ett terrarie och tillbehör och inredning till det.. Så ca 5000-6000 kr hamnar man på om man köper "bra" grejer.. Hmm.. kanske lite mer än vad jag hade tänkt mig. Sååååå, en kameleont hamnar på andra plats i den ekonomiska prioriteringen i mitt liv just nu. På första plats är att jag ska skaffa mig en bil asap!

På fredag ska jag jobba igen! Kul! Kändes konstigt att inte gå till jobbet i fredags, som jag normalt sett brukar varje vecka.

0 kommentarer: