tisdag, november 21, 2006

Läkarbesök

Idag var det dags för mitt varannan-årliga besök hos min neurolog (jag har haft epilepsi sedan 1996). Av alla läkare jag har träffat och haft under alla år så är han verkligen den bästa. Även fast man kanske inte träffar honom så ofta så är det ändå kul när man tycker att en läkare är bra.

Alla andra läkare jag haft sitter alltid vid sitt skrivbord och pratar konstig läkar lingo så att man ibland bara sitter och undrar vad tusan dom pratar om. Likaså stela och tråkiga i allmänhet. Han jag har nu verkar ha fastnat lite i tonåren (menar positivt) och skämtar och snackar om allt möjligt, utöver att han gör sitt jobb med att ställa frågor och undersöka för att se så man mår bra.

Jag fick brev från vägverket att dom ville ha in nytt körkortsintyg från min läkare senast 31/1 -07. Dom vill även tillsammans med det ha kopia på senaste EEG och det får max vara ett år gammalt. Sista gången jag gjorde ett var hösten 2004 så jag blir tvungen att göra ett nu så han skulle beställa tid åt mig. Det är lite surt för jag gillar inte att göra EEG'n.. Det äckligaste är nog när man ska sitta och hyperventilera i en stol i typ 30 sekundersintveraller och man känner hur man blir helt konstig i kroppen. Näää usch.. Men det är smällar man får ta. Jag ska tillbaka och träffa läkaren i maj 2008 och då ska vi prata om att eventuellt dra ner lite på medicinen. Men inget är bestämt.

Snart dags att käka lite..

0 kommentarer: