fredag, november 17, 2006

Äckligt!

Det är nästan så man får dåligt samvete, det är ju 5 dagar sen sista gången...
Jag tänkte jag skulle skriva för någon dag sen, men då sköt jag upp det 1 dag.. och sköt upp det igen.. men nu efter att själv bestämt mig för det (oavsett hur trött jag må vara) samt påpekanden från jobbarkompisar så blir det banne mig av!

I onsdags var det jag och två kompisar till hemma hos en av dom och spelade fotbolls vem halva kvällen innan vi gick vidare till studentpuben och mötte upp dom andra. Jag var hemma runt kvart över 1 efter att ha stått och pratat om allt möjligt med Marcus när vi cyklade hem.. Kul!
Jag var tvungen att avsluta med 1½ avsnitt scrubs innan jag kunde somna.. Visst är det en viss fördel med att ha bra tv-serier på dvd?

Idag har jag jobbat. Det var kul som alltid. Fram tills nu, eftersom jag jobbat 1 gång i veckan medans jag pluggar så har jag inte haft någon egen plats som jag hade innan skolan. Men nu hade dom flyttat om platserna så nu fick jag en egen plats.. Skönt. Och dessutom så behöver jag inte packa ihop grejerna i en låda varje gång jag slutar. Låter väl inte så konstigt, men det var ganska gött.

Över till det äckliga.. Natten till idag precis när jag skulle lägga mig så hör jag hur grannen ovanför springer snabbt i lägenheten helt plötsligt. En halv minut senare hör jag hur det börjar låta som värsta ösregnet ute på balkongen. Sånt där smattrande regn bara låter när det är orkanvindar och ösregn som smattrar mot balkongen. Denna gången var det dock så att det inte var regn ute och det var även vindstilla. Dessutom så lixom "varierade det lite i intensiteten" och var väldigt koncentrerat till hörnet vid balkongdörren. Antingen var det någon som fick för sig att dom skulle hälla ut en större mängd vätska från sin balkong eller var det helt enkelt någon som släppte på trycket och kissade. Eftersom dom hade fest tidigare på kvällen och stängde av musiken runt elva tiden så känns det som att det med stor sannolikhet det sistnämnda, och hur äckligt är inte det. Vad jag vet finns det en toa även i deras lägenhet. Innan jag verkligen insåg vad det var så hann personen försvinna in.

Lite förvånad blev jag. Imorse när jag gick upp gick jag ut för att lukta.. det borde ju lukta om någon pinkat men jag kände inget. Likaså ikväll när jag kom hem från jobbet. Oavsett vad blir det rengöring med varmt vatten och rengöringsmedel.. Dessutom så är det nog läge att ringa på dörren hos dom ovan och fråga vad dom gjorde. Det var ju inget vidare smart gjort..

Nu ska jag gå tillbaka och lägga mig i soffan och halvsova någon timme till innan jag lägger mig..

vi hörs..

0 kommentarer: