måndag, mars 24, 2008

Vart tog du vägen snön?

Jag satt ikväll och tittade igenom gamla kort på datorn och hittade ett par bilder från nyårsafton 2001. Det må vara ett tag sen men vintrarna på den tiden var fan så mycket bättre. Då var det 1 meter snö i december och långt in på året efter. Nu kom lite snö i slutet på mars och det har redan i princip snöat bort. Vart är världen på väg egentligen?

Se och njut! Bilderna tog jag på den tiden jag bodde hemma, det är alltså mina föräldrars tomt och gata.


Såhär ska det se ut....


Snön tynger ner grenarna på cypresserna som numera längre inte finns kvar.


Baksidan av tomten. Att säga att det är 40-50 cm med snö är inte att ta i.


Snö...

Så här kommer uppmaningen till vädergudarna, ge mig lite riktigt snöväder nu!!!

1 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Instämmer fullt!

Så trött på allt tjat om att vintern suger och att snö är livsfarligt!

I Svedala SKA vintrarna betyda massor av snö.