lördag, mars 08, 2008

Skogsutflykt

Efter att Johan och jag bestämt för ca en vecka sedan (tror jag) att vi skulle ut och gå i skogen så ökade gänget på med både Sanna, Dollar, Daniel, Evelina, Anette, Robban och Enzo. Johan och Sannas smultronställe nånstans mellan Smedby och Kläckeberga, långt in i skogen, blev destinationen. Jag skulle inte hitta dit igen om jag skulle försöka.


Raska steg på vägen mot de täta skogarna...


Såhär ser det ut sekunden innan man tror att Anettes och Robbans Boxer, vid namn Enzo, kommer rusandes i 90 blås för att hoppa upp över en lite oväntat. Olyckan undveks dock genom att han tvärt styrde åt sidan.


Vi kom fram till ett ställe där en husgrund fanns, där stod en sån här gammal gräsklippare kvar från minnes tider. Rosten och dåligt trä har börjat visa sig...


Det fanns även en vattenkran som förmodligen var knutpunkten in för hela huset som stod där en gång i tiden...


Årets första vitsippor som jag har sett. Ögonblicket innan så var Enzo på plats och hoppade lite på dem men han missade några så jag tog ögonblicket till fånga.


En bit bakom det första huset måste ett annat ha stått. Kvar är en stor skorsten och en gammal vedspis med en kastrull.


Dollar på exkursion...


En fågel hade slutat sina dagar mitt ute i skogen någonstans. Själv så tror jag det var en duva.


Självklart är det fegt att springa omkring med små pinnar, istället ska det vara en stor trädgren på 2,5 meter man ska ha i käften och springa runt med.


Något sorts litet skjul som ramlat omkull...


Förmodligen dagens bästa bild, hade blivit bättre om fokusen hade varit även på Enzo, men den funkar.


Tjejsnack på vägen tillbaka till bilarna.

Det var en mycket trevlig lördagsförmiddag, förhoppningsvis gör vi om det snart igen!

3 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

VM i att blogga snabbt!

Det blev ju en riktigt trevlig vårdag i skogen.

Hoppas också på en snar repris.

Anonym sa...

Hmmm...ser mer ut som snödroppar än vitsippor! Annars verkar ni haft en trevlig dag. :-)

Martin sa...

Jag kan inte skillnaden mellan de olika blommorna så låt oss säga "vita blommor man brukar se på våren". :)