onsdag, mars 26, 2008

Onsdag kväll


Hi-diddeli-ho!

Det har nu snart gått två veckor sedan jag började nere i Karlskrona.
Det suger fett att pendla men jag kommer aldrig flytta dit på grund utav två enkla anledningar. Nummer ett: det är en tråkig stad.
Nummer två, största anledningen: jag trivs bäst i Kalmar och här bor alla kompisar och släkt.

Jag har en sorts fadder där nere som jag följer med som en svans överallt (läs: följer med på massa möten varje dag). Jag har dock fått preliminärt veta att jag ska komma igång med mina testuppgifter nu preliminärt från vecka 14 till vecka 22 så det blir fullt upp. Tydligen är det dessutom vecka 13 nu om jag förstått allt och kalendern rätt. Ska bli skönt att komma igång med 'att.

Imorgon är det nån sorts gruppaktivitet på kvällen, efter jobbet ska vi åka nånstans i karlskrona och laga mat i mexikansk stil som sedan ska "bedömas" av en självutnämnd jury. Själv så hamnar jag i förrättsgruppen, blir intressant att se hur det går med tanke på att receptet inte var det enklaste... Så jag sätter min tro på de andra 2 eller 3 i min lilla grupp.

För övrigt, inte så mycket som händer... Det är ganska lugnt.
Jag längtar redan till helgen faktiskt.

Dags att leta fram en stavmixer inför morgondagen samt inneskor av något slag.

Förresten så köpte jag en sån där elektrisk äggkokare förra veckan. Jag vet att jag hade köpt en sån för typ 1 år sen men jag hade lämnat tillbaka den. Men när jag så idag letade i en av mina lådor så tittade den fram. Så jag har alltså 2 stycken nu, dvs jag kan "koka" typ 14 ägg samtidigt. Inte för att jag kommer göra det nån gång... men nu finns resurserna... Nej, jag skryter inte!

0 kommentarer: