söndag, mars 16, 2008

Imorgon börjar det

I fredags var sista officiella dagen på jobbet i Kalmar. Kändes väldigt konstigt att lämna kontoret, låta Jonny flytta till min guldplats, inte längre få höra Mats och Frances plocka ner arga kunder tillbaka på jorden, höra Ambjörnsson säga "vänta lite, nu förstår jag inget", se Lina skratta halvt ihjäl sig flera ggr/dag, se Hansens bögfobi, höra Andreas skämt. Självklart kommer jag sakna alla andra också. Nu kommer det inte ta 8 min till jobbet, istället blir det runt en timme längre. Har jag inte varit morgonpigg innan så kommer jag säkert bli det nu.


Som avskedspresent fick jag en kokbok av gänget. Jag som trodde jag hade imponerat med mina, bland annat, avancerade nudelkokningar. Ack vad fel jag hade. I ett svagt ögonblick lovade jag tydligen att jag skulle visa upp min nya matkonst för dem framöver.






Det var nog allt för nu.

5 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Inte ska du väl börja gå och lägga dig i tid om kvällarna?! =)

Clifton sa...

Man borde kunna finna "receptfria" sömnhjälpmedel i norrliden.

Erika sa...

Lycka till på nya jobbet!

Martin sa...

@Kendo: Självklart inte, jag sätter all tro till min wake-up light ;)

@Ernst: Säkerligen, när jag bestämt mig för att börja leta så säger jag till!

@Erika: Tack! :)

Andreas sa...

Nu vill vi se att du använder kokboken oxå!! Inte fastna i pasta-vagns-träsket!! =)