lördag, januari 05, 2008

Tidigt på lördagen

"Hej ditt Keso, ska du med ut och fota imorgon bitti?"

Ungefär så stod det igår i det sms:et jag fick på kvällen av Johan. "Det vore väl trevligt" tänkte jag och visst var det det bortsett från vädret: blåsten och kylan. Halv nio tiden imorse bar det av. Det blåste kallt och det var is nästan överallt och vågorna på sjön var stora som krokodiler och elefanter!


TV4:as väderrapporter brukar funka men jag hävdar att dom måste glömt en 1:a framför 8:an i "känns som" temperaturen!



Lotsutkiken, ett populärt utflyktsmål för kalmarbor sedan många många år tillbaka.



Hade man fallit i vattnet, typ halkat på all is, så hade denna bojjen kommit väl tillhanda. För övrigt så utnämner jag den till denna fotosessions bästa bild bland dom jag tog.



Det finns många bilder på nätet där typ hela städer är infrysta, bilar och träd osv.. Detta är väl en god början åtminstone.



Bastu = varmt och skönt!



Jag följde rådet på skylten och begav mig inte ut på den blanka isen.



Johan lekte med ödet och gick ut på isiga kanten för att få (förmodar jag) macrobilder.

Slutsasten är att det var trevligt men eftersom jag "glömde" mina handskar i bilen så höll dom på att domna bort efter 2 minuter utomhus. Som tur är hittade jag långfillingarna åtminstone!

3 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Gillar "hopptornet" skarpt, riktigt bra!

Andreas sa...

den med frys-nätet var bäst tycker jag..!

Clifton sa...

Frysnät och bastun...! Vad skönt att det finns någon som en gång känt att "den där jävla bastun, nu fan skall skiten få!!! Satan vad vi skall spraya på den! den limmade ju på bruden i lördags!!??" eller något