tisdag, januari 08, 2008

Britney Spears


Efter senaste tidens mediabevakning av Britney och hennes barn och exmake och tillfälliga kärlekar hit och dit så tänkte jag ta tillfället i akt och skriva några rader.

Nu kommer det kanske inte gå riktigt lika extremt långt som ett av henne största fan gjorde:


Hur osannolikt det än må vara så kan man inte låta bli att känna med henne. Förr eller senare så brister det nog för en människa som dagligen omringas av 20+ kameror och videokameror och folk som skriker och gapar. Självklart, om man blir kändis får man ju också acceptera konsekvenserna men jag tycker ändå att det har gått aningen överstyr.

Hur skulle det vara om den mongo-stora bevakningen inte hade varit de senaste 1-2 åren?

Visst, jag är inget Britney fan direkt men Toxic är ju ganska bra. Sen att han Kevin inte verkade ha riktigt alla hästar hemma i stallet gör ju också sitt. Men det tråkiga är ju barnen som kommer i kläm. När det sedan går så långt att man på Internet startar en tävling med vadslagningar om när hon ska dö med en PS3 som första pris för den som hamnar närmast, ja då har det gått helt överstyr. Fame and fortune i all ära men det är faktiskt fel sätt att skaffa det på. Men: "Only in America".

Iaf, till världens alla papparazzis och nyhetsbolag som läser detta: ta det lugnt, chilla ner lite. Alla människor behöver lugn och ro.
Och till Britney: sluta röka, det är inte nyttigt!

Ett annorlunda inlägg av mig.

För övrigt, jag har inte rakat mig på en vecka minst så nu är det dags att ta tag i det för att undvika skepparkransen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Martin! Kan inte mer än att vemodigt hålla med. Låt flickebarnet vara! Tror hennes liv sett helt annorlunda ut om hon bara fått leva lite ostört, och sluppit all uppståndelse, alla skriverier och alla rykten, både sanna och osanna. Går hon under nu så anser jag att media bär en stor del av skulden. Försök behålla den mentala hälsan under den pressen....

Clifton sa...

Vet inte om det är så satans bra att bli så rik så ung se på alla andra kändisvrak. Men att bli kändis på att gråta och snora fram "leave brittney alone!!!" känns väl lite off det med...

Hon kanske skulle ta en semester utan kola, koks, alkohol, fotografer.... med mera med mera... bli buddistmunkinna eller något ett år eller så!

Johan a.k.a Kendo sa...

Synd om Brittan, men vad faan är det för fel på ufot som filmat sig själv?

Den/det skrämmer mig!