lördag, januari 12, 2008

Projekt på obestämd tid


Åkej, vem har inte sett filmen Dum & Dummare? Jag tänkte väl det... Har man missat den så har man gått miste om mycket. Faktum är att ett tag var jag så såld på den att jag kunde likaväl ha varit med i filmen själv eftersom jag kunde allt "prat" utantill. Kanske berodde det på att jag tittade på den varje kväll under period. Observera att detta är ett tag sedan, typ 9-12 år sedan (när jag var JÄTTE-ung!).



Att ha ett projekt på obestämd tid är väl något dom flesta har funderat över. Något som inte behöver vara klart till den där högtidstagen eller nästa sommar. Jag har nu bestämt mig för det jag länge tänkt på, att bygga ihop en sån där hundbil som dom har i filmen. Förtydligande: det är ingen bil som hundar ska vara i utan helt enkelt en som är pimpad som en, precis som i filmen (se bilden ovan, om jag fattat det rätt så är det den aktuella bilen i filmen).

Första steget är att ekonomiskt finansiera det och det kommer ta ett tag att skramla ihop pengar till att köpa fordonet. Det gäller också att hitta en bil hyffsat likadan bil med sån där utstickande motorhuv, tyvärr faller ju folkabussarna därmed bort... om man inte vill konstruera och bygga ut en nos. Känns som att såna bilar är mer vanliga "over there" i staterna än vad det är här. Men det är väl bara till att börja bläddra i bilsport och fyndbörsen framöver.

Det ska bli kul det här!
Men som sagt, på obestämd tid.

3 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Du har väl en "nos" på passaten?!

*gör det, gör det, Gör det, Gör Det, GÖR DET!*

Andreas sa...

Årets bästa!!!! =)

Clifton sa...

Jag får nog instämma i *gör det, gör det, Gör det, Gör Det, GÖR DET!*

...om inte annat har Jonny en saab med nos...