torsdag, augusti 03, 2006

Trasig ny soffa



I maj beställde jag en ny hörnsoffa i en större möbelbutik. Det blev lovat 4-6 veckors leverans vilket skulle bli en leverans precis innan min födelsedag så dom som kom hade någonstans att sitta. Jag hade redan sålt min dåvarande soffa och fåtöljer. 5:e veckan kontaktade jag butiken för att höra statusen. Efter att motvilligt kollat efter när nya hörnsoffan skulle komma visade det sig att beställningen var felaktig, att fabriken hade semesterstängt flera veckor framåt.

Efter många om och men och letande i butiker efter en hörnsoffa jag kunde köpa direkt så blev det en, dyrare, som fanns i butiken på ursprungliga stället. Den hade en, typ, 2 mm bläck fläck från en kulspetspenna. I butiken sa dom att dom lätt får bort det med sina super-duper medel. Någon dag senare när dom ringde för att tala om när dom skulle komma fick jag veta att dom inte fick bort fläcken så jag skulle få en helt ny likadan soffa men att dom ändå skulle köra hem den jag skulle köpt och att dom samtidigt beställde en ny. Idag ca 5-6 veckor senare ringde dom och sa att den nya hade kommit och dom kom även ut med den idag. Det är en hörnsoffa: 2-sits,hörna,3-sits. När killarna från butiken packade upp soffan visade det sig att 2:an och hörnan var skadade. Eftersom skyddsplasten inte var skadad så måste detta skett på fabriken..

Efter att dom pratat med ägaren av affären så lämnade dom den nya soffan hos mig och tog hem den gamla. Ägaren ska komma ut efter semestern och titta på soffan här på plats..
Det hade ju varit skönt om allt hade varit avklarat idag..men icke..
Nu är det väl ytterligare 4-5 veckor kvar av väntan..

Never ending story?

Det värsta är att jag redan betalat när jag köpte den här soffan för första gången..
Inte det smartaste man kan göra, men allt står inskrivet i kvittot så det finns papper på det iaf..


Oavsett vad, soffan är sjukt skön och fluffig och den ger en många sköna oväntade insomningar framför tv'n..

Imorgon är det fredag!

0 kommentarer: