söndag, augusti 27, 2006

Flygshow


Igår var jag nere i Kristianstad med en kompis. Det var flygshow för hela slanten.
Det var halvmulet hela tiden och lagom till att vi hade åkt kom regnet. Perfekt tajming.

Det var kul att se massa plan, det tråkiga är att man inte fick gå fram till dom utan var tvungen att hålla sig bakom avspärrning. Jag har ju alltid velat lämna ett fingeravtryck på JAS...
Det var besök med två plan (Mirage) från franska flygvapnet varav ett deltog på flyguppvisningen. Precis som med JAS uppvisningen så var det samma med Mirage flygningen att man verkligen kände hur marken dånade av jetmotorn när planet flög över fältet och stack rakt upp. Lite som en mindre jordbävning...typ..

Kul var det iaf. Eftersom jag gick upp vid 05:15 (aldrig gjort det på typ 1½ år) så var jag ganska slut igårkväll och somnade hyffsat tidigt.

På min hemsida finns alla bilderna från gårdagen. Tyvärr så var inte kameran så bra inställd så dom är lite grådassiga bilderna. Men det kan man ju fixa till lätt i photoshop exempelvis..
Bilden här på bloggen tyckte jag blev bra iaf. Kändes lite coolt att stå rakt framför planet.. I bakgrunden syns Saab SK-60 plan som var där och hade uppvisningen. Blue Angels svenska motsvarighet..

Redan söndag idag. Imorgon är det dags för 2:a skolveckan...jobbigt.

0 kommentarer: