söndag, juli 30, 2006

Hundvakt



Min syster och hennes sambo åker till Danmark för två dagar nu. Dom åker egentligen först imorgon bitti men eftersom dom bor typ 2 mil från mig så kom dom förbi och lämnade Zanny, ja så heter hon, till mig nu ikväll. Förmodligen är hon världens snällaste hund bortsett från dom tillfällena det kommer en annan hund i närheten och hon vill börja leka. Då hoppar hon runt som värsta apan och skriker av glädje så att den andra hunden blir rädd och bara vill gå därifrån..haha.. eller, riktigt så illa är det faktiskt inte..

Vi gick en runda nyss och även fast den inte var så jättelång så var hon helt slut när vi kom hem. Det är ju typ 20-25 grader varmt ute om kvällarna nu fortfarande.

Lite snabbfakta är att Zanny är en blandras mellan Schäfer, Golden och Labrador. Hon är en kvinna i sina bästa år, 8 ungefär.

Brände mig på knäna ute i solen idag som tusan. Det bränner inte lite...kan man lugnt säga... Ha inte shorts på dig när du sitter på en parkbänk när det är soligt ute.. Dagens tips.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Ha inte shorts på dig när du sitter på en parkbänk när det är soligt ute."

Du förespråkar väl inte att man ska sitta där naken?! Men du har rätt, personligen har jag alltid ett par extra långbyxor med mig, just för den händelsen att jag skulle behöva sitten en längre tid på en parkbänk.

På tal om att sitta på parkbänkar, låter som ett bekvämt sätt att rasta hunder. Binder man dessutom fast hunden i bänken behöver maninte bli trött själv när den börjar dra. Ett litet tips: GLÖM INTE HUNDE NÄR DU GÅR! Det uppskattas tyvärr inte av alla ...

Martin sa...

nej, inte naken..

kunde inte sagt det bättre själv!