söndag, juli 23, 2006

Nya krukor till bananerna


Idag var jag på IKEA för att handla nya krukor till mina egenhändigt odlade bananplantor (oj va coolt det lät). Givetvis mätte jag inte mina nuvarande banankrukor innan jag åkte, inte ens tittade jag till dom för att spara ett "ögonmått". Så när jag väl stod och plockade bland alla krukorna dom hade så kom jag fram till att dom jag köpte nu idag förmodligen bara är lite större än dom jag har hemma.. Men icke.. Fast glad i hågen kom jag hem med två nya krukor till mina två plantor.

Dom var nog inte direkt "storleken större".. Dom nya är 27x27 cm och dom jag har bananerna i nu är 14x13 cm.. Jag ska nog spara kvittot, fast kanske det är lika bra att slänga över dom i stora krukor direkt istället för att byta upp sig hela tiden. Dom växer ju som bara den.

Sen köpte jag även 10 meter jordad kabel, såna där påsklämmor man klämmer på fryspåsar samt lite annat plock.

0 kommentarer: