onsdag, juli 26, 2006

Öland

Efter att ha varit sjukt varmt och en luftfuktighet motsvarande en tropisk djungel här i lilla Kalmar så har det äntligen blivit behagligare. Temperaturen är densamma, typ 29 grader varmt konstant men långt ifrån lika fuktigt. Jag väntar ivrigt på några kalla dagar som kyler ner lägenheten lite, min AC behöver lite hjälp.

Min syster hälsar på ikväll. När hon åkt bär det av iväg och gå en sväng. Kanske senare på kvällen även en sväng över till Öland för att se hur landet ligger i Borgholm. Det lär väl ligga en armada med stora, lyxiga båtar i hamnen..

Ska vara hundvakt nu på söndag till tisdag åt systern och hennes sambo då dom ska åka till Danmark. Ska bli kul! Sista gången jag var det så började hon, lite lägligt, att börja löpa typ efter att jag haft henne hemma i 5 minuter.. Det är ju ingenting egentligen men det blir väl ändå att man tänker till lite ibland och hoppas att man slipper det. Oavsett vad så blir det nog väldigt roligt! :)

Nu ska jag dammsuga och fortsätta tvätta. Kanske jag lyckas tömma tvättkorgen även denna gången...

0 kommentarer: