torsdag, november 01, 2007

Hoppsan

Efter att nästan ha kommit över att min bostadsförening valde Com Hem istället för Bredbandsbolaget endast pga Com Hem erbjöd sig att uppgradera vårt nät här i området. Istället för att satsa på fiber från Bredbandsbolaget (ja, bostadsföreningen la ner separata rör för fiber till varje hus när dom bytte vattenkulverterna för ett par år sedan) som skulle råka kosta föreningen några kronor så valde dom det sämre alternativet. Det hjälper inte att jag demonstrerar och klagar, det är bara att bita ihop och vara glad.

För någon vecka sedan satte dom in 3 hål i väggen. Igår blev allting driftsatt. Med vetskapen av att jag har halvkass tv-mottagning och usel internet lina samt dåligt fungerande telefoni så bet jag ihop och skaffade mig det där Com Bo grejjset, med internet, tv och telefoni.

Ja, det är skillnad mot innan när det gäller bredbandet..


Innan, mitt halvdassiga ADSL från BBB.


Efter, lite bättre hastighet än innan.

Jag är som ett barn, det är roligt att ladda hem stora saker på väldigt mycket kortare tid nu.

3 kommentarer:

Jonny sa...

Kan inte säga annat än GRATTIS!:-)

Anonym sa...

Fint fick bara 38Mbit/sek in och 25Mbit/sek ut :(

Martin sa...

Hoppsan, då är det ju inte så roligt längre när du får så låg hastighet! Felanmäl :)