onsdag, november 14, 2007

Veckans gadget


Denna veckans gadget blir en digital tempmätare för duschmunstycke med klocka och temperaturalarm. Enkel montering mellan duschmunstycke och duschslang och vips så är man igång och kolla temperaturen. Ikväll så provade jag att duscha i 44,7 - 44,8 grader. Jag blev röd som en kräfta och det började sticka i min vänsterhand. Allt är lugnt nu dock.

Dessutom så piper den när den stänger av sig (efter 5 minuter om inget händer) samt även när temperaturlarmet går igång. Jag provade den i natt innan jag gick och la mig och blev livrädd när jag låg i sängen och hörde det pipa. Då kom jag på att det var denna som pep för den stängde av sig.

Inhandlad på Netto för typ 80-90 kr.

Betyg: 4 av 5
Motivering: En kul grejj väl värd sina pengar för funktionen den fyller.

6 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

VM i onödiga prylar.... och vinnaren är...... MARTIN!

(Måste medge att jag är ganska avis)

Clifton sa...

Helt lysande! det är ju sjukt bra! Själv har jag funderat på en tillsats till kranen i köket som färgar vattnet med sitt ljus...!

Anonym sa...

Men hallå, har vi haft sån häftig grej på jobbet och jag har missat det???! Såndär rolig grej vill jag också ha, alltid funderat på hur varmt man _egentligen_ duschar... Hör ju pelletsen trilla på snabbare när jag duschat ;)

Kram

Martin sa...

Skäms på dig Carro, i din egna butik dessutom :)

Andreas sa...

Håller med Johan!! Årets meste prylb*g måste vara du Martin!!!! =)
Var hittar du allt??? Scoutar du butikerna oavbrutet på fritiden??

Martin sa...

Nej, det orkar jag inte. Det gäller att vara på fel ställe vid rätt tillfälle.