måndag, september 24, 2007



Till och med barn tycker Nintendo Wii är kul!
Jag ska skruva isär och ta ut mitt chip i mitt nintendo wii denna veckan och lämna in den på service och få bot på de vertikala linjerna som kommer när den blir varm (överhettat gpu).



Jag såg reklam på TV häromdagen och i den flashade nån sorts mega-mongo-stor väckarklocka från Philips förbi. Jag har nu hittat den och har kommit fram till att det är vad jag behöver för att bli en piggare människa. Hittar den dock inte i någon butik online så det blir till att knata in på Siba & Company och se vad dom tar för den.

"En halvtimme före din inställda väckningstid börjar ljuset öka gradvis till den intensitet du har valt (250 lux rekommenderas). Ljuset blir starkare med optimal hastighet enligt en särskild kurva som har visat sig vara den mest effektiva. Ljuset faller på dina ögon, så att hjärnan uppmanas att öka produktionen av kortisol, energihormonet. Det innebär att dina sömn- och energihormoner är i bättre balans vid den inställda väckningstiden, och du känner dig piggare direkt vid dagens början."

Philips HF3461.

God natt!

3 kommentarer:

Clifton sa...

Låter ju gudomligt, varför har jag inte en sådan? Men vänta nu, Kortisol - energihormonet? Nja, när man läser psykologi heter det stresshormonet och det där som gör att man vill springa hem när man blir uppäten av en tiger eller så... Vill man vakna som om man blev uppäten av en tiger?

Martin sa...

Det där var väldigt djupt sagt. Jag vet inte vad jag ska säga men det är prylbögen i mig som vill testa i tron om att jag kommer sova bättre och må piggare. Det är nu jag ska börja skämmas för att jag inte läste psykologi nån gång under skolans tid.

Johan a.k.a Kendo sa...

Det lät ju fränt tills man läste Ernstsons kommentar. Vem vill vakna och känna sig jagad av blodtörstiga tigrar?! =S