söndag, september 16, 2007

Fiskorama

Sammanfattning av dagens fiskeutflykt: 4 våtflugor av 5. En minus pga jag frivilligt gick upp klockan 06:07 i morse. Efter att ha mött upp varandra vid macken i Rockneby drog vi oss vidare till fiskeodling som vi betalat fina pengar för att få fiska i. Mycket trevligt.


Det blev flugfiske för mig hela dagen. Jag hade med mig mina två spinnspön men dom låg kvar i bagaget på bilen eftersom flugfiske faktiskt är mycket roligare. Såhär såg min vy ut större delen av dagen.


Sofie och Andreas inledde starkt den första timmen och landade 3 fina regnbågar. Den största på ca 2,9 kg.


Eftersom Gustav och jag var dom enda som inte fick någon fisk på halva dagen så fick vi tillstånd av ägaren av fiskegrejjset att låna en liten båt och ta oss ut en bit i ån som låg nedanför. Där fanns fiskodlingar och ibland har det rymt fisk därifrån. Smarta fiskar stannar kvar där eftersom de andra i odlingen blev utfordrade varje dag med fiskgodis.


Ett väl siktat kast in mot kassarna så dröjde det inte så länge förrän det till slut högg en förrymd fisk...


Lite utdelning blev det, mina två överst och Gustavs nederst. Vi turades om i den trånga båten och tog en åt gången. Det klassiska att man skiter i att fiska för det inte "finns kvar" någon fisk funkar alltid och på Gustavs sista kast drog han sin andra. 2,2 och 2,4 kg blev mina på.


Johan visar lillfingret!


Efter att ha knallat runt de små sjöarna så var det trevligt att sätta sig ner och vila lite...


Slakteriet. Eftersom jag hatar att ta i fisk och inte rensar dom så tog Gustav hand om mina två. vilken service.... Dom ligger numera i delar i mina föräldrars frys.


Andreas får napp på fluga! En glad nybörjare.


Polis-Ubbe stannade på, om jag inte minns fel, hela 16 fiskar. Dock så släppte han tillbaka alla eftersom han ville komma tillbaka tomhänt. Inte ens 430 gram mjölkchoklad från Marabou kunde ändra hans vilja.


Stolt nybliven flugfiskare: Andreas


Linda och Melvin kom och hälsade på pappa Gustav och company.


3 personer som fiskar i minisjön...


Den är verkligen liten! Men fullt med fisk var det. Det var lite fusk att fiska där men eftersom alla var trötta framåt eftermiddagen blev det en del kastande där.

Peace!

1 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Vilken toppendag det blev. Sög riktigt ordentligt att gå upp så tidigt en ledig söndag, men det var värt varje minut av missad skönhetssömn!