måndag, januari 08, 2007

Sjukt nervös igen

Dear Diary,

Jaha, ett nytt år igen. Nu är det bara dom kommande jobbiga månaderna kvar där man måste vänja sig att skriva 2007 istället för 2006 så fort man ska skriva ett datum.. Hade ett skönt nyår, ska inte klaga. Men jag är glad att alla storhelger är över nu. Nu kan man återgå till det gamla vanliga igen..

Imorgon har vi projektredovisning i skolan. Jag och en kompis ska redovisa ett databasprojekt. Som alltid när det gäller redovisningar så är jag sjukt nervös, har ont i magen och kommer förmodligen få svårt att sova. Men när det väl är över imorgon så kommer det ju att kännas skönt.. bara vi blir godkända, det är det viktigaste. Men jag tror vi har fått med alla krav som var med för att få godkänt. Dessutom, eftersom den här kursen är totalt onödig för oss så känns det ännu mer meningslöst att lägga ner tid för den. Den är gjord för en helt annan utbildning än den jag går.. Förmodligen visste dom väl inte vad dom skulle fylla upp all tid med, känns det som. Men det är skönt att det ska bli över nu.

Sen på fredag har jag tenta i Linuxadministration. Det är bara massa konfigurationer och scriptande och jag förstår inte hur man ska fixa det skriftligt på papper. Det är inte en eller två rader man oftast skriver. Jag gillar det inte alls, men man får väl göra sitt bästa och se vad som händer...

Jag är lite negativ nu kanske. Men så är det, det brukar jag alltid vara i såna här tider med tentor och redovisningar.

Dags att plugga vidare!

Förresten, Nintendo Wii verkar ju riktigt coolt. Häftigt att bowla hemma i vardagsrummet. Lite extra pengar på fickan så kanske det vore värt skaffa en.

4 kommentarer:

Anonym sa...

killen.. säg till du du shoppat så kommer jag å bowlar....

Martin sa...

jag lovar. så kan vi prova boxningen också!

Anonym sa...

Jag är med på boxning ... slår man PÅ varandra då eller? Med handkontrollerna? Då behöver man väl ingen konsol ... eller?

Martin sa...

Du kan få välja vilket som. Med eller utan handkontroll!