fredag, januari 09, 2009

The Spirit


Ikväll så gick jag på bio med min kompis Marcus och såg på The Spirit. Jag hade ingen aning om vad det var för film innan, men tydligen så ska man tycka att den är bra om man gillar Sin City-filmen då det är samma "format" på dem, dvs typ nästan svartvitt men med vissa starka färger på vissa saker såsom typ...rött. Jag har dock inte sett Sin City så jag hade inget att utgå ifrån.


Exempel på hur filmens färgtema såg ut 99% av tiden, Scarlett Johansson.

Handlingen var halvkonstig men den funkade ändå. Det blir ingen favvofilm detta och betyget hamnar till en början på 2 av 5 pop corn. Men tack vare att Eva Mendes är med i filmen så höjs betyget till 3 av 5.

Rekommenderar jag filmen?
- Jag vet inte. Den var definitivt bättre än the day the earth stood still.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så för oss som helst ser filmer fria från Eva Mendes är det troligtvis ingen höjdare...

Martin sa...

Hon kom på köpet, visste inte att hon var med.