onsdag, oktober 22, 2008

Jag överraskar mig själv ibland



Idag blev allt klart!

Hej då Kalmar!

Edit: Om du tycker det är mycket text och inte orkar läsa allt kan du scrolla längst ner fast det är inte lika roligt.

- Jobbet är uppsagt sedan en månad tillbaka
- Bilen blev precis såld sent ikväll.
- Biljetterna är bokade
- Det där förvaringsföretaget har gett mig ett stort rum där jag kan ställa allt mitt skräp jag inte kastar när jag flyttar ut.
Det återstår bara att köparen av lägenheten ska sätta signaturen på kontraktet så verkligen allting är klart!

Om 14 dagar har jag lämnat kalla Kalmar för mer än ett års resande och upptäcksfärd.
Helt sjukt, jag var helt iskall när jag idag sa upp mig från mitt nya jobb jag egentligen skulle börja på på måndag. En förvånad nästan-chef, men det gick bra. Undra vad han tänkte dock...
Resan har jag planerat i månader men inte sagt något, mest för att jag ska få den precis som jag vill utan att påverkas av andra (vilket förmodligen kanske är dåligt eftersom jag är mindre berest än andra och gärna borde ta emot reseförslag).


Min tripp kommer gå ungefär som jag hade tänkt mig. England, Skottland, New York, Chicago, västkusten, Hawaii, Australien, Nya Zeeland, Mexico, Västindien, Florida och sedan hem igen.
Allt fördelat på ungefär ett år. Asien blir en avstickare om jag tröttnar någonstans. Jag funderar på att klämma in det efter Australien, det återstår att se. Det är fördel med såna där res-jorden-runt-som-du-vill-stanna-på-minst-15-ställen-på-vägen-resor-biljetter. Alla Djungelvrålklubbor lämnar jag i förtroende till Patrik så han fortsätter upprätthålla traditionen med dom som färdkost på hemvägen från jobbet.

I England ska jag köpa med mig något väldigt engelskt. Dom har väl sånt där godis, typ kola, som bara görs i England? Från Skottland så blir det givetvis en kilt och kanske en säckpipa om dom inte är för dyra. Dock lär dom vara det och dessutom är det bara skrymmande att ha med sig så det får nog vara.

I ett avsnitt av Vänner så är det road trip på G och då berättar Phoebe att det finns nån snubbe som visar upp sig med bin/getingar som skägg. Kanske man skulle försöka hitta honom och ta ett kort? I samma serie nämns det något godis som är salt, typ salt water taffy eller nåt. Det måste jag ju prova också. Sen ska det väl inte vara så svårt att se någon kändis i Hollywood?

I Australien ska jag se om jag hittar en sån där nyckelring med en kängurupung som dekoration. En kompis till mig köpte det när han var där. Tydligen ska den bringa tur. Självklart måste jag ju åka och besöka inspelningsområdet för McLeods Döttrar. Sydney Zoo är ett måste för man måste ju få se minst en koala, likaså Ayers Rock måste ju besökas även om man kanske ser det när jag flyger därifrån.


På St. Martin ska jag ligga på stranden vid änden av flygplatsen och se hur planen flyger in 10-15 meter ovanför mig och landar, kameran ska givetvis med.

Kanske man skulle försöka komma på något unikt att bli känd för? Typ som han Matt som dansar väldigt konstigt på ställen över hela världen. Måste bara komma på vad det skulle kunna bli.

Jag är banne mig peppad nu! Det här fixar du!






....klockan är 06:05 i morse och jag vaknar till havsbruset och den fejkade soluppgången av min wake-up light och inser att jag haft en annorlunda, konstig dröm....

Jag är en väldigt konstig och annorlunda människa.

God natt!

Edit: Jag ska alltså inte ut och resa just nu eftersom det endast var en dröm!

8 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

You had me fooled!

Cissi sa...

Mig med, jag satt här och blev mer och mer grön i ansiktet (färgen var avundsjukegrön).

Sanna sa...

Det jag vill ha sagt har du redan fått i sms! :o)

Andreas sa...

Lurad.... På riktigt!!

Anonym sa...

Fy tusan hörru =)
Va kul för dej!!
Ett litet tips när du ska besöka St:Martin. Ta dig över till franska sidan och besök en liten lite ö som heter Pinel. Bland det finaste jag såg i vänstindien. Där ska du sedan äta grillad hummer som de hämtar direkt från vattnet.
Åh va jag blir avundjuk nu!!

Anonym sa...

Hej!Säg till mig ifall du vill sälja lägenheten! Jag är på! :)

Martin sa...

@Marie: Tack för tipset. Du har ju varit där så du borde veta. :) Men som sagt, det var bara en väldigt konstig dröm!

Martin sa...

@Anonym: Jag ska tänka på det om det någonsin händer, men bra om man då vet vem du är.