onsdag, juli 02, 2008

Resemöte och test av nya objektivet och filter

Så hände det äntligen, idag kunde jag hämta ut mitt nya objektiv på närmsta Statoil mack. Jag kom hem sent från jobbet så det var bara till att hem och vända och snabbt testa objektivet och sedan bege sig till Johan & Sanna för att ha ett litet "möte" inför vår stundande road trip. Daniel var givetvis där och Evelina (som inte ska med) slöt upp också. Jag slängde ner kameran, nya polarisationsfiltret i kameraväskan och for iväg. Stannade på Statoil för att köpa två Battery. Dom är svindyra där men svåra att få tag på, City Gross har dem ibland dock.

[temporär censur av bild]
Alla på plats, mötet börjar.


Johan har coola glasögonen på! Ganska snygga faktiskt, säkerligen D&G eller nåt annat trendigt märke.

[temporär censur av bild]
Evelina är glad (för övrigt en mycket bra bild faktiskt)


Evelina lärde oss alla hur man räknar ut sin slamp-ålder. En väldigt avancerad uträkning och jag minns den inte. Vem vet, kanske ni hittar den på hennes blogg?


Vi såg en luftballong. Den radiokanalen har inte funnits på typ 3-4 år.


Sanna says: I'm watching you....

Sammanfattningsvis så känns det bra nu att veta vad man ska ta med sig upp i fjällen.
Första steget blir att jag köper en sån där myggnäts-hat. Det sägs vara en del mygg där.

Bilderna tog jag med nya objektivet och med polarisationsfiltret på.
Är faktiskt nöjd hitintills. Det är skönt med ett bra zoomobjektiv nu. Det andra jag hade funkade finfint men nu kan jag zooma ännu mera.

Peace!

3 kommentarer:

Evelinas blogg sa...

De två första bilderna på mig var nog de fulaste jag någonsin sett i hela mitt liv! Fy för den lede, Martin...

Anonym sa...

Visste du vad en luftballong kostar skulle du fatta varför radiokanalen fick slå igen...

Martin sa...

Allt som kostar pengar kan betalas!