söndag, juni 01, 2008

Fotokväll med fåglar och lite till

Efter dagens strapatser så fick jag för mig att runt 19 tiden hoppa in i bilen på en impuls-foto-resa i stan. Jag började i hamnen och därefter vidare till Svinö. Målet var fåglar men det blev några undantag och jag hann med att både bli attackerad av måsar samt mygg.


Vad är det för blomma? Betong-ros?


Tanken var att på tjärhovet, hamnen, så är måsarna ganska vana med stojj och stim runt sig. Och mycket riktigt, det gick bra att komma tätt inpå. Dock verkade jag gå över en sorts gräns när jag närmade mig denna mås och dennes kompis/livskamrat. Efter lite gapande ser jag hur något kommer flygande i vänstra perefin...


Kompisen tar sikte...


Drar på full gas och siktar mot mig. Jag förväntade mig en fet fågelblajja rakt på kameran och huvet men den vek av några meter innan mig. Lite som en varning kanske... jag tog den på allvar och smög bakåt och snabbt in i bilen och bööörnade iväg till Svinö.


Denna bojjen tycker jag gjorde sig bäst i svartvitt.


En mås letar fisk...


Hittar en...


Sticker iväg med den i näbben...


Det var en vacker kväll och många mygg och knott, som man tydligt kan se på bilden. Flashback från färjestaden Johan? :)


Är den med som bakgrundsbild i nästa Windows utgåva? Ganska nöjd med bilden.


En mås igen.


Ytterligare en.


Kvällens bästa bild och bästa bilden på lääänge! Två svanar som lyfter och passerar över gångbron till Svinö. Maverick and Goose? Jag tror jag använde "Sport" läget på kameran.

Det var en trevlig kväll och nu är det dags att nanna kudde. Jag är sjukt nöjd med nya kameran och jag tror den kommer visa sig vara den bästa investeringen på länge!

4 kommentarer:

Johan a.k.a Kendo sa...

Gillar första bilden skarpt. Härlig öken-känsla!

Andreas sa...

He he he! Inte kompis med måsarna? Jag kan presentera dig!! =)
Verkar vara en riktigt bra kamera! Kul!

Martin sa...

Tack, jag ska överväga förslaget :)

Se till att skaffa en kamera nu asap så du kan hänga med oss ut!

Jimmy Petersson sa...

Måste hålla med Johan. Häftig stämning i första bilden. Kanonbild på svanarna också, skarp men ändå rörelse i bilden.