onsdag, maj 02, 2007

Stressad

Ja nu börjar stressen verkligen komma! Skolan känns helt utfuckad... Jag vill bara därifrån. Examensarbetet skulle kunna gå bättre, sen läser vi idiotiskt nog en annan kurs samtidigt vars innehåll går mig på nerverna. Massa detaljfrågor varje vecka och jag fattar inte hur jag ska fixa tentan till det. Nästa vecka är labb 8 timmar/dag och då ska vi hålla på med SAN, NAS, iSCSI och andra olika sorters lagringslösningar... Visst det blir säkert kul men det känns som att man hade behövt den tiden till annat.

Nu kan jag inte jobba på förmodligen 2 veckor pga att denna veckan var jag tvungen att va i skolan och hålla på med exjobbet. Nästa vecka är det labbar.. Ska in till jobbet imorgon på ett möte så jag ska passa på att påminna om detta.





Jag har haft ett race nu där jag tittat på de gamla klassiska Turtles filmerna. När man var mindre, typ 9-11 år nånting i samma veva som första filmen kom 1990, så var man ju helt frälst. Jag har för mig att jag hade posters hemma. Jag var avundsjuk på kompisarna som hade de coola turtles leksaks-figur-dockorna, jag minns inte om jag själv hade någon eller inte... Men avundsjuk kan man alltid bli.


På den tiden var dom ju coola och skit-realistiska. Nu ser man ju mekaniken bakom deras ansiktsuttryck men jag gillar dom fortfarande. Man blir glad :) Jag har ju spelet till mitt Wii, det var väl sisådär men det funkar..


Nu ska jag se om jag inte kan varva ner dagen med lite Family Guy.


Peace!
/Martin

0 kommentarer: