lördag, februari 17, 2007

Nintendo Wii






Det har inte varit lätt att hitta en Nintendo Wii konsoll ute i affärerna, både på nätet och "i verkligheten". En kompis i klassen tipsade om att dom sålde såna på Maxi men att dom var slut för det bara stod en skylt om dom sålde dom. Igår när Niklas och jag var och handlade så såg jag skylten men det stod även att man skulle fråga personalen. Jag hittade en att fråga och det visade sig att dom hade en kvar. Eftersom prylbög/vill-ha/måste-köpa manin vaknade inom mig samma sekund som hon sa att dom hade en kvar, så gick jag ut därifrån 15 minuter senare med en konsoll, en extra handkontroll och nunchuck (ganska häftigt med rörelsestyrda kontroller) samt även Zelda spelet. Wii Sports följer ju med i konsollpaketet. En reklamfilm för Wii:t är lite småkul att se.. Här är den:



Jag hann inte spela så mycket igår eftersom det var pokerkväll hos Niklas men det lilla intrycket jag fick är precis vad jag mer eller mindre hade förväntat mig. Det är ingen Playstation 3 muskelburk och ingen Xbox 360 med banbrytande grafik. Det är mer en underhållningsmaskin med schysst prestanda trots allt. Grafiken är inte alls dålig, den är mycket bättre än jag trodde.

Så nu står den under tv:n, parkerad bredvid min gamla trotjänare till xbox.
Kul kul kul, än så länge iaf. Det var riktigt kul att bowla faktiskt.

Det finns en del videos på hur man spelar Zelda med rörelsestyrning på deras
engelska hemsida. Att fiska i Zelda ser ganska kul ut. Likaså att kriga.. :)
Har inte kommit så långt i Zelda ännu så jag tänkte gå och fortsätta där jag slutade.

Någon som vill bowla eller kanske få stryk i boxning?

0 kommentarer: