torsdag, augusti 14, 2008

Mörkerfotografering med trails o stjärnfall

Efter att ha flugit med Foppa var det träff med fotogänget (Andreas, Johan, Daniel). Denna gången har Jonny slutit upp med sin nya D60 kamera, välkommen till klubben! Temat för kvällen var (igen) att försöka få till några snygga motion blur kort samt försöka fånga några star trails senare på kvällen då, vilket jag har missat, tydligen jorden passerade Perseiderna. Det gick mindre bra med stjärnfallen, jag tyckte mig fångat ett på en bild men jag misstänker att det är ett flygplan med tanke på den raka och fina kursen föremålet verkar hålla.


E22:an nordlig riktning.


Det kan bli ganska läckert om man micklar lite med bilderna i efterhand...


Man ser skillnad i färg mellan vanliga billjus och xenonljus.


Ufo, flygplan eller stjärnfall?


Lite varningsskyltar...


La familia...

För övrigt, hur svårt ska det egentligen vara att ta den där sjukt bra bilden någon gång?
Jag fortsätter jakten på den!

5 kommentarer:

Andreas sa...

Jag tror att det var ett UFO!!! Rolig kvälll!!!!
Länkar till din gruppbild eftersom jag inte fick nån!!! =)

Martin sa...

Jag tycker UFO-gissningen är bäst!

Andreas sa...

Vi får ta en konferens på kinesiska nån dag tycker jag!!! Ha ha ha ha ha!

Johan a.k.a Kendo sa...

Bild no.2, riktigt nice!

Jimmy Petersson sa...

Bilderna från motorvägen är riktigt nice. Effektfulla bilder!