onsdag, juni 20, 2007

Kvällsfiske i Kosta

Jonas med sambo är nere i Kalmar och Blekinge nu i dagarna så vi passade på att åka iväg till Kosta och fiska. Vi hade åtminstone tur med vädret samt även lite oväntad fisk. Dock ingen regnbåge eller öring.


Denna båten var det visst inte vi hade hyrt. Det var istället den rakt över på bryggan...


Fin utsikt och fint väder.


Min väldigt ej utstädade och osorterade fiskelåda. Jag trodde jag hade glömt min flugbox men den låg ju längst ner!


Efter en stund fick Jonas första fisken, en gädda...


Han hjälpte den vidare till "andra sidan" och det vita ljuset... Resultatet för dagen blev utöver denna, en mini-abborre samt en mini-gädda. Dessutom en tappad regnbåge som tog draget också. För mig var det stendött dock. Skit bakom spöet..


Fin utsikt igen.

0 kommentarer: